
Google AdWords krijgt een steeds belangrijkere rol in het succesverhaal van Google. Naast Google optimalisatie d.m.v SEO spelen de betaalde advertenties ook steeds vaker een rol in conversies.
advertenties komen op alle mogelijke apparaten prominenter in beeld. Hier moet je als ondernemer bewust van zijn, om blijvend gevonden te worden door potentiële klanten.
Wat is een Google Adwords campagne
Zoekmachine marketing, een fantastisch begrip, maar wat betekent het nou eigenlijk?
Heel simpel, zoekmachine marketing is een ander woord voor adverteren in Google,
met het welbekende Google Adwords. Search Engine Advertising (SEA), wat ook een veel voorkomend begrip is, komt op hetzelfde neer: adverteren in Google!
Voordelen van Google Adwords
Zodra mensen zoeken op jouw dienst of product op Google, worden er verschillende resultaten vertoond.
Boven die resultaat staan altijd advertenties. Dat noemen we Google AdWords advertenties.
Je betaalt Google per klik (met een vooraf in te stellen budget) op deze advertenties.
Wij stellen voor jou de campagne zo in dat het resultaat optimaal is en je niet onnodig kosten maakt voor kliks die je toch niet had willen hebben.
Met Google AdWords zie je heel duidelijk wat je betaalt (je aantal klikken x de kosten per klik) en wat dit oplevert (bijvoorbeeld aantal websitebezoekers of aantal nieuwe aanmeldingen/verkopen). Hierdoor is het mogelijk om een nieuw marketingkanaal aan te spreken voor jouw website! Als het rendabel is dan ga je door. En zo niet, dan kan je ieder moment weer stoppen!